Referencer

Email Udskriv PDF

Reference fra Frederikke

Hvor er det godt der er sådan en som dig Moniek, der kan oplyse verden om disse helt fantastiske børn!! I det hele taget hvordan man går til læring generelt så det giver mening også for de børn der umiddelbart ikke "behøver" disse værktøjer men man kan se alle børn blomstre når de bliver mødt og stimuleret på en meget mere sjov og kreativ måde som Davis metoden giver mulighed for :-)
Jeg har virkelig fået øjne op for mit dejlige barn og hans måde at gå til verden. I dag sagde han at hans ekstra lære havde sagt "at man ikke lærte at læse af at fiske" Men som Zacharias sagde til mig på vej i bussen i dag til skolen " Når jeg først få lov til at fiske er jeg virkelig fokuseret og så når jeg skal læse lige bagefter kan jeg ikke
slukke for fokuseringen" Hans ord!!! Jeg er virkelig dybt imponeret over hvor godt han allerede kender sig selv!!


Reference fra Gustav  og hans familie: 

Gustav har  ved Monieks anerkende og motiverende undervisning,  samt stimulerende metoder anerkendt sine særlige evner som et talent, der skal trænes og udvikles.
Som Gustavs mor og far oplever, at hans selvværd er vokset. Han har genvundet troen på, at han kan lære at læse. Gustav er begyndt at  bruge læsning som værktøj til læring og underholdning. Gustav tager selv initiativ til at læse korte tekster på emballage, instruktioner og i blade. Vi har konkret oplevet, at Gustav selv er startet på dansk stil og har skrevet den uden hjælp. Det er aldrig sket før. Vi oplever at Gustav via arbejdet med  fokuspunkt har fundet en metode til kunne fastholde koncentrationen og at han bliver mindre forvirret og frustreret.
Sidst men ikke mindst  har vi igen fået en glad dreng, der tror på sig selv igen. 
Gustav giver udtryk for, at han har fået bedre forståelse for teksterne som han læser.  Gustav har været glad for undervisninger,og har set frem til dagene ved Moniek.

En lærer fortæller efter et 2-dages kursus i "Davis® Læringsstrategier":

"Jeg har været på mange forskellige kurser om dysleksi, men aldrig har jeg fået sådan nogle praktiske, effektive redskaber med hjem, som jeg straks kan bruge i klassen"  Inga, skolelærer i Sydslesvig.

- Læs flere historier om, børn jeg har hjulpet med ordblindhed og læsevanskeligheder


En mor fortæller: 

"Jeg synes generelt at Oskar er meget mere afbalanceret og fokuseret når de handler om lektier. Han protesterer ikke - og arbejder fint. Vi har det hyggeligt samtidig med at han får lavet noget - og jeg har fornemmelsen af at tingene synker ind. I det hele taget har han en meget mere accepterende indgang til at han er ordblind. Det er ikke kun noget han forbander og ønsker langt væk. Det synes jeg jo er fantastisk i sig selv - og jeg kan ikke se hvordan han og vi skulle være nået frem til det uden din hjælp. Han har taget det til sig at det faktisk bare er en måde at være på. Og at man samtidig kan komme videre." 


Ergoterapeut Inger:

"Jeg har lært en masse, som jeg allerede bruger i min undersøgelse/træning af børn med sansemotoriske vanskeligheder, herunder motoriske, indlæringsmæssige og adfærdsmæssige vanskeligheder. Vil også bruge det i fht. vejledning af forældre og institutioner. Desuden var det meget interessant med lige at få koblet det med fantasidelen på i hjernen ref. synopser, dendritter mm. Det kan jeg også bruge i forklaringer til forældre, og dejligt med noget naturvidenskabeligt, selvom jeg selv tænker holistisk og humanistisk, men samfundet kræver også det andet nu til dags."


Lærer Marianne skriver:

"Tak for et fantastisk kursus i Ry og et ligeså inspirerende foredrag i Silkeborg.
Det er jordens bedste arbejde at være lærer, når man lige er blevet sådan revet med :-)"

http://www.dysleksi-i-fokus.dk/index.php/referencer